Index / Racing / ZAC vragen en antwoorden

Dit topic is 172 pagina's lang: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 »
MarkY
Rare jongens die motorrijders.

Quote:
Op woensdag 03 maart 2010 11:31 schreef Sjonie het volgende:
Ach, die stomme bandenwarmers. Dat gaat nergens over.

Wat ik echter veel verontrustender vind is dat er gesproken wordt over 1 merk banden en dat dat de gelijkheid zou bevorderen (en dus de competitie). Ik vind dat onbegrijpelijk voor een serie wedstrijden waaraan de meest verschillende motoren meedoen, van oud tot nieuw en lichte tweetakt tot ( compensatie ) zware viertakt. Dat maakt het juist ook leuk. Als ik op 1 merk banden moet rijden dan wil ik ook alleen maar tegen andere (in mijn geval) CBR600's rijden, is dan mijn gedachte. Maar sowieso denk ik dat die eenheidsworstgedachte totaal niet past bij de verscheidenheid die we in de ZAC zien en die ik ook waardeer.

my 2 cents

I'm with stupid!! (ken het icoontje niet)....vind de hele enquete ook een beetje overbodig voor die competie van ons.

BuuK
circuitfotografie.nl

Quote:
Op woensdag 03 maart 2010 11:31 schreef Sjonie het volgende:
Ach, die stomme bandenwarmers. Dat gaat nergens over.

Wat ik echter veel verontrustender vind is dat er gesproken wordt over 1 merk banden en dat dat de gelijkheid zou bevorderen (en dus de competitie). Ik vind dat onbegrijpelijk voor een serie wedstrijden waaraan de meest verschillende motoren meedoen, van oud tot nieuw en lichte tweetakt tot ( compensatie ) zware viertakt. Dat maakt het juist ook leuk. Als ik op 1 merk banden moet rijden dan wil ik ook alleen maar tegen andere (in mijn geval) CBR600's rijden, is dan mijn gedachte. Maar sowieso denk ik dat die eenheidsworstgedachte totaal niet past bij de verscheidenheid die we in de ZAC zien en die ik ook waardeer.

my 2 cents

Bandenwarmers niet toestaan en regenbanden wel vind ik onzin, of alles of niks...

_____
GLIJER ist meine HELD (und Dannon ein kleine beetche, nur ihr so gut und frei danzen kahn)
Marcel73
ZAC #81

Quote:
Op woensdag 03 maart 2010 11:53 schreef BuuK het volgende:

Bandenwarmers niet toestaan en regenbanden wel vind ik onzin, of alles of niks...

Cageon
ZAC #482

Quote:

ga je toch lekker bij de knmv rijden

_____
Motor rijden is beter dan seks, elke bocht een nieuw hoogtepunt.
Marcel73
ZAC #81

Quote:
Op woensdag 03 maart 2010 11:33 schreef Zetixer het volgende:

I'm with stupid!! (ken het icoontje niet)

: ^ aan elkaar

Quote:
Op woensdag 03 maart 2010 11:33 schreef Zetixer het volgende:
....vind de hele enquete ook een beetje overbodig voor die competie van ons.

Sjonie

Quote:

Goed onderbouwd ook
maar je hebt mijn punt van zorg ook niet begrepen

Marcel73
ZAC #81

Quote:
Op woensdag 03 maart 2010 12:06 schreef Sjonie het volgende:

Goed onderbouwd ook

Ach.. waar maken we ons allemaal druk om.. het staat mi al lang vast wat er gaat gebeuren. Ze willen waarschijnlijk dmv de enquette alleen een bevestiging. Wie kan trouwens controleren wat de uitslag is geweest

Regenbanden: Ja
Het merendeel heeft al regenbanden en de ellende op Zolder willen ze niet nog een keer meemaken. Wellicht wordt het alleen toegestaan in S2 & S3

Bandenwarmers: Nee
2 opwarmronden moet voldoende zijn om de banden op te warmen.

Eenheidsband: Nee tuurlijk niet!
Snap niet dat iedereen zich hier druk over maakt. Alleen als iedereen voor is en er dikke kortingen gegeven kunnen worden dan is het interessant. Maar mi kunnen we er vanuit gaan dat dit niet doorgevoerd wordt.

[bericht gewijzigd door Marcel73 op woensdag 03 maart 2010 12:18]

Dracu

Quote:
Op woensdag 03 maart 2010 12:13 schreef Marcel73 het volgende:

Ach.. waar maken we ons allemaal druk om.. het staat mi al lang vast wat er gaat gebeuren. Ze willen waarschijnlijk dmv de enquette alleen een bevestiging. Wie kan trouwens controleren wat de uitslag is geweest

Regenbanden: Ja
Het merendeel heeft al regenbanden en de ellende op Zolder willen ze niet nog een keer meemaken. Wellicht wordt het alleen toegestaan in S2 & S3

Bandenwarmers: Nee
2 opwarmronden moet voldoende zijn om de banden op te warmen.

Eenheidsband: Nee tuurlijk niet!
Snap niet dat iedereen zich hier druk over maakt. Alleen als iedereen voor is en er dikke kortingen gegeven kunnen worden dan is het interessant. Maar mi kunnen we er vanuit gaan dat dit niet doorgevoerd wordt.

Zo heb ik hem ook ingevult

Fastivo
fast in & fast out

2 opwarmrondjes in de training is zonde als je ook direct met warme banden het circuit op kan.

Totaal 4 sessies x 2 ronden = 8 ronden.
Dus 8 ronden rijden zonder goed gevoel / vertrouwen in je banden.
Dat is dus ongeveer 20-25% van de hele circuitdag.

Ik zeg... Laat iedereen zelf kiezen wat hij/zij wil....
Heb ik vandaag ook gedaan met rode potlood.....

Ik stem voor maximale circuit tijd!!!!!!

_____
the cowboy
BuuK
circuitfotografie.nl

Quote:
Op woensdag 03 maart 2010 12:06 schreef Sjonie het volgende:

Goed onderbouwd ook

Heel simpel, 70 % van alle zaccers heeft bandenwarmers en regenbanden. Een van de eerste dingen die men leert is dat als jij sneller bent jij andere lijnen moet rijden om de langzamere in te halen...

Als jij met koude banden de baan op gaat en ik met warme moet ik andere lijnen rijden om jou voorbij te gaan.

Noem eens een argument waarom dit niet zou kunnen?

_____
GLIJER ist meine HELD (und Dannon ein kleine beetche, nur ihr so gut und frei danzen kahn)
Schuimpie!
Nu op een KTM 530

Quote:

_____
Rijnummer 2010 CUP 60
OFF-ROAD is weer begonnen! :)
WWW.OPKIKTOER.NL
Fastivo
fast in & fast out

He buuk ga je alleen zac rijden dit jaar?

_____
the cowboy
Sjonie

Quote:
Op woensdag 03 maart 2010 15:04 schreef BuuK het volgende:

Heel simpel, 70 % van alle zaccers heeft bandenwarmers en regenbanden. Een van de eerste dingen die men leert is dat als jij sneller bent jij andere lijnen moet rijden om de langzamere in te halen...

Als jij met koude banden de baan op gaat en ik met warme moet ik andere lijnen rijden om jou voorbij te gaan.

Noem eens een argument waarom dit niet zou kunnen?

als ik zou begrijpen wat je bedoelt dan zou ik je kunnen antwoorden

als je wilt inhalen dan rij je andere lijn dan als je een vrije baan hebt. Dat begrijp ik. Maar wat de temperatuur van de band daarmee te maken heeft?

BuuK
circuitfotografie.nl

Quote:
Op woensdag 03 maart 2010 15:08 schreef Fastivo het volgende:
He buuk ga je alleen zac rijden dit jaar?

ja, en 4 enudrances op de Nurburgring GP strecke

_____
BuuK
circuitfotografie.nl

Quote:
Op woensdag 03 maart 2010 15:30 schreef Sjonie het volgende:

als ik zou begrijpen wat je bedoelt dan zou ik je kunnen antwoorden

als je wilt inhalen dan rij je andere lijn dan als je een vrije baan hebt. Dat begrijp ik. Maar wat de temperatuur van de band daarmee te maken heeft?

Als jij iets later de baan opkomt met koude banden ga je dan op de ideale lijn rijden? Ik niet, pas als ze warm zijn. Zo bedoel ik het.

Als mijn sessie begint en me banden zijn heet knal ik meteen op los en rij ik de ideale lijn (voor zover ik dat kan )
indien ik mijn banden nog moet warmrijden rij ik geen ideale lijn en probeer ik een ander niet in de weg te rijden

_____
Schuimpie!
Nu op een KTM 530

Quote:
Op woensdag 03 maart 2010 15:45 schreef BuuK het volgende:

Als jij iets later de baan opkomt met koude banden ga je dan op de ideale lijn rijden? Ik niet, pas als ze warm zijn. Zo bedoel ik het.

Als mijn sessie begint en me banden zijn heet knal ik meteen op los en rij ik de ideale lijn (voor zover ik dat kan )
indien ik mijn banden nog moet warmrijden rij ik geen ideale lijn en probeer ik een ander niet in de weg te rijden

Met of zonder..................

Domme zac gelul over banden nou nog niet es over??

_____
Rijnummer 2010 CUP 60
WWW.OPKIKTOER.NL
UPP-Racing
Fietst 'em erin

Dus als ik het goed begrijp geen bandenwarmers en wel regenbanden... maar, hoe zit het dan met zwembanden

_____
Canyon, what else?
BuuK
circuitfotografie.nl

Quote:
Op woensdag 03 maart 2010 16:25 schreef Schuimpie! het volgende:

Met of zonder..................

Domme zac gelul over banden nou nog niet es over??

Moet jij niet baggeren Bertus Brulpeip?

_____
Schuimpie!
Nu op een KTM 530

Quote:
Op woensdag 03 maart 2010 16:34 schreef BuuK het volgende:

Moet jij niet baggeren Bertus Brulpeip?

Nächste woche

_____
Rijnummer 2010 CUP 60
WWW.OPKIKTOER.NL
Schuimpie!
Nu op een KTM 530

Quote:
Op woensdag 03 maart 2010 16:31 schreef UPP-Racing het volgende:
Dus als ik het goed begrijp geen bandenwarmers en wel regenbanden... maar, hoe zit het dan met zwembanden

Die heeft de doorsnee ZACCER zelf al mee

_____
Rijnummer 2010 CUP 60
WWW.OPKIKTOER.NL
 Dit topic is 172 pagina's lang: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 »
 Index / Racing / ZAC vragen en antwoorden

© Copyright 2003-2010 Motormaf.nl